gorlis_gorsky (gorlis_gorsky) wrote,
gorlis_gorsky
gorlis_gorsky

І цей напрямок ЗЕлені клоуни провалили...

Володимир Омелян:
Фейсбук нагадав про наші перші переговори з компанією «Тесла», які відбулися ще в 2016 р.
Тоді ми вже твердо вірили в епоху електрокарів, що наступає, знали, що у нас тямущі і креативні люди, і володіли відомостями, що у нас є мінімум чотири родовища літію та поклади кобальту, які є ключовою сировиною для найдорожчої частини електрокару - батареї.

Теслівці були стримані: цікаво, але ми самі достеменно не знаємо майбутнє і не можемо поки прогнозувати європейський ринок. "Тесла Модел 3" тоді була лише в планах.
Міністри транспорту ЄС були ще скептичніші: "електрокари - красива мрія, але до 2050 жодних змін ми не передбачаємо, ДВЗ нічого не загрожує".
На диво, набагато гнучкішими були бюрократи Єврокомісії: хочете займатися електрокарами - ми Вам допоможемо, підтримаємо створення центру перспективних технологій - автономні автомобілі, дрони, Гіперлуп. Тестуйте, і якщо буде комерційно окупне - запускаємо.
Очікувано, найбільше проблем було всередині України: баржі з кавунами перемогли хмарні технології.

Але ми не здалися, спільна робота Президента, Уряду і парламенту дала нульове ПДВ на імпорт електрокарів.
Маленький наче крок, і раптом у 2018-19 рр., український ринок за темпом росту кількості електрокарів потрапляє в Топ-10 країн світу, а їх самих стає з нуля - десятки тисяч, випереджаючи Румунію, Угорщину і Польщу.

Приватний бізнес одразу відчув нові можливості і за декілька років створено тисячі зарядних станцій по всій державі.

На жаль, перший завод Тесла в Європі буде споруджено в Німеччині, а не в Україні.
Хоча, може все ж треба почати з прозорої судової і виконавчої гілок влади, бо я не розумію, як пояснити Маску, що йому треба знайти спершу інвест-няню або подати документи на погодження земельної ділянки в облраду чи отримати дозвіл на підключення в обленерго.


Водночас, я гордий за нашу команду, що ми правильно вловили світовий тренд. Що саме в нашій, схваленій у 2018 році транспортній стратегії до 2030 року, електроавтомобілі мали займати мінімум 50% продаж на ринку, а муніципальний транспорт - на 100% електричний.
Це вже потім, кожного місяця, ми будемо чути плани міст і держав ЄС перейти на електромобілі до 2030-35 рр, горді БМВ, Мерседес, Фольсваген будуть оголошувати про запуск окремих електричних серій, а деякі з брендів взагалі перейдуть виключно на електрику.

До прикладу, нещодавно США оголосили власні плани підтримки електромобільності:
$100 мільярдів – податкові пільги та знижки для покупців електромобілів
$45 мільярдів – перехід на електричну тягу шкільних автобусів
$15 мільярдів – будівництво до 2030 року 500 тисяч зарядних станцій для електромобілів, у тому числі у багатоквартирних будинках та громадських автостоянках
$10 мільярдів – податкові пільги для комерційної техніки середньої та великої вантажопідйомності з нульовим рівнем викидів.
Крім того, план Байдена передбачає матеріальні стимули для продавців електромобілів, які однак, не будуть розповсюджуватись на дорогі розкішні моделі.
Українські ж родовища літію досі залишаються пасовищами для корів.
Питання доцільності будівництва виробництва повного циклу з добування літію, його збагачення і виготовлення батарей - нині взагалі зникло з порядку денного.
Subscribe

  • Post a new comment

    Error

    Comments allowed for friends only

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

  • 0 comments